Session 4

View previous topic View next topic Go down

Session 4

Post by Wordenskjold on Mon 6 Oct - 15:51

Referat

Vores venner befinder sig i en slidt og lettere nedbrændt landsby lige i nærheden af Garagoth landsbyen, som de få dage forinden var med til at brænde ned. Experilix bliver ramt af en crossbow bolt, som viser sig at være forgiftet. Det viser sig at giften kun kan modvirkes hvis man har mere af den. Skytten red nordpå op mod slottet, og idet vi følger hans spor, kommer der en panikslagen hest løbende den modsatte vej. Sporet som hesten kommer løbende snor sig op ad bakken mod Garagoth, og i takt med at de kommer nærmere slottet begynder træerne i skoven at være mindre og mere deforme. Skydækket er totalt, og der siler en let regn ned. Hestens spor fører (i begge retninger) hen til porten til slottet, som står på klem og kun hænger i et enkelt hængsel. Beor begynder at tæve løs på den delvist åbne port med sin kølle i et desperat forsøg. Efter et stykke tid opgiver han, og en skarpsindig Thanis foreslår at man ikke behøver åbne den helt for at slendre ind. Vores helte sniger sig på slotspladsen, og ser at slottet er i forfærdelig stand. Der ligger væltede mure rundt omkring, mange af de mindre bygninger er brændt af, og der lader ikke til at være nogen tegn på nylig aktivitet.

[Slottets historie ifølge Loblo og Experilix:]
For 35 år siden var Castle Garagoth centrum for et blomstrende landbrugssamfund. Der lå gårde og marker så langt øjet rakte i alle retninger, og store dele af Autumns fødevareforsyninger kom fra denne region. Slottet og landsbyen nedenfor det fungerede som handelscentrum, og hele regionen trivedes. Så, en kold og grå efterårsdag, faldt der en skygge over området. Slottets herre døde, og hans søn, den unge baron Garagoth overtog sin fars ejendom. De lokale tog det hårdt, for den gamle Baron havde kæmpet for at de skulle få så gode forhold som overhovedet muligt. Nu, da den unge baron havde fået magten over godset, strammede han grebet om bønderne, så han kunne profitere mere på deres arbejde og få en højere standing hos Kongen. Den unge baron havde herefter i en lang periode lidt af frygtelige mareridt, og havde fået det værre og værre. En nat var han forsvundet fra sit sovekammer, og ingen af vagterne eller tjenerne havde set noget. Det begyndte at rygtes, at der var nedkaldt en forbandelse over regionen, og det rygte tog til i takt med at folk begyndte at blive syge. Det startede med baronens familie, og snart efter bredte det sig til landsbyen. Inden længe var der kun ganske få levende mennesker i miles omkreds, og de flygtede fra området. Slottet forfaldt, og inden længe begyndte der at husere rygter om at hele regionen var hjemsøgt.

I slotsgården, lige inden for porten, er der nogle mærkelige spor. Det tyder på at rytteren er kommet slemt til skade, og derefter slæbt væk, og der ligger en del blod der hvor han landede. Blodsporene fortsætter indenfor i hovedbygningen. Her hænger der stadig et stort portræt af familien Garagoth. Sporene går ned ad en lang vindeltrappe til den dybeste kælder. Det ser stadig ud som om skytten er blevet slæbt afsted. Nede i vinkælderen fører sporet hen til en kollapset væg. Bag væggen går der en gang ind – ikke en udhugget gang, men en naturlig huleformation. Der kommer en kraftig stank af råd fra gangen, som fører nedad i lang tid, og efter et stykke tid munder den ud i en dyg skakt. Experilix skaffer lidt lys til de øvrige helte, og de vælger at drage ned i skakten. Vores helte kravler ned af Beor's og Loblo's sammenbundne reb, og da turen kommer til Experilix går det galt. (Indsæt lyd af en d20, der ruller en 1'er) Dværgen, Boradin venter ovenfor skakten.

Neden for skakten fortsætter gangen og munder ud i en mærkelig hule, hvor alle vægge, gulve og lofter er beklædt med knogler. Thanis konstaterer at mange af knoglerne er fra elvere - især når man graver lidt ned. nDet kan tilsyneladende ikke lade sig gøre at vedligeholde en magisk lyseffekt hernede, og experilix opgiver snart at blive ved med at caste nye light spells. Heldigvis kommer der et svagt rødligt skær fra nogle af væggene, så vi kan stadig se lidt. Sporet slutter i dette rum, og liget af skytten ligger her. Han er frygteligt lemlæstet, og der er ikke til at sige præcis hvad der dræbte ham. På sig har skytten sin udrustning og en vial med gift. Det lykkedes Experilix at fejle i adskillige forsøg på at bruge en simpel scroll, som gruppens nye dværge-ven har udstyret ham med. Det ender med at dværgen alligevel må komme ned og hjælpe flokken ud af kniben. Experilix overlever med røven i vandskorpen, men er stadig hårdt ramt på helbredet efter sin oplevelse med giften.

Gruppen bevæger sig videre ind i en gang for enden af det første rum, og kommer snart efter til et andet.Tykkelsen af laget af knogler på gulvet her er ikke længere til at vurdere. Nogle steder ligger der hele skeletter, mens andre steder er det kun knuste knogler. Midt i rummet ligger der en stor bunke knogler, der brænder som et bål. Der kommer en kraftig sort os fra det spruttende bål, og stanken i rummet er svær at klare. Den fede røg forsvinder op igennem et hul i rummets loft. Ved siden af bålet stårder et bord, bygget af knogler, og betrukket med menneskehud. På bordet ligger der en journal, en bunke scrolls og nogle skriveredskaber.

Loblo finder at luften i rummet er helt i top, og han bliver helt sulten af den dejlige duft (20'er på Fort save), hvorimod Thanis og Experilix begge begynder at kaste op. Mærkeligt nok kaster de begge blod op, og de bliver hastigt svækkede.

Journalen på bordet tilhører den unge Baron Garagoth, og den beskriver hvordan han begyndte at drømme om en hule fyldt med knogler og død. Drømmene blev mere og mere livagtige. Baronen begyndte at tilbringe mere og mere tid i slottes bibliotek, for at finde ud af hvad det kunne være, der plagede hans drømme. En dag fandt den unge baron ud af at hans families slot var blevet bygget ovenpå en bakke, hvor der engang huserede en magtfuld nekromantiker. Kort tid efter fandt han ud af at en af de dybeste kældre i slottet engang havde været en af nekromantikernes huler. Baronen beordrede den dybe vinkælder afspærret, og arbejdede selv nat efter nat på at finde indgangen til de dybere huler. Da han endelig fandt derned fandt han en mærkelig brønd. I sine studier af nekromaktikeren havde han læst om ’sjælebrønden’, som kunne give brugeren enorm magt så længe den blev holdt fuld af sjæle. Herefter er der ikke flere entries i journalen, der giver mening.

Idet spillerne læser forbi det punkt i journalen, hvor sjælebrønden beskrives, begynder der at komme lyde og bevægelse rundt omkring dem. Ude i rum #1 danner knoglerne en blokade af udvejen, og i rum #2 begynder knoglerne omkring dem at flette sig sammen og danne nogle ikke-helt-menneskelige skikkelser. Nogle af dem har flere arme, andre har to hoveder. Så snart de kan bevæge sig begynder de at angribe vor helte.

Experilix og Thanis begynder lige så stille at komm sig oven på deres opkaste-vanvid, og de kan deltage i kampen. Desværre bliver der ved med at komme nye knogle-monstre, så heltene beslutter at stikke af længere ind i hulerne. Det sidste rum i hulerne er lidt stører end de to andre. I dette rum ligger der et kraftigt tæppe af dis over gulvet. Eller rettere: over knoglelaget. Et stykke inde i rummet, er der noget, der minder om en brønd, og fra denne brønd siver disen ud i rummet. Bag brønden er der et lille plateau med en trone af knogler. På tronen sidder en skikkelse. Ider SP kommer nærmere kan de se, at skikkelsen er en ung mand, der ser enormt hulkindet ud, og hans øjne mangler. Han udbryder i en hæs hvisken: ”Aaaah, friske sjæle til min brønd. Det er så mange år siden jeg sidst har nydt så mange på en gang.”

Idet han siger dette begynder der at komme bevægelse i knoglerne, og kampen starter. Loblo starter med at gå totalt i panik og stormer forskræmt rundt i rummet og tæver løs på Brune Mr. Jenkins. Han gemmer sig så godt han kan. Snart efter følger Beor trop, og forsøger ligeledes at gemme sig bag tronen. Desværre er der optaget på dette eneste ordentlige gemmested, og Loblo smider arrigt sin rotte efter Bëor mens han hviner noget i stil med 'Find dit eget gemmested'.

De resterende helte forsøger at nedkæmpe Baronen og hans benede håndlangere. Snart efter slutter først Bëor og derefter Loblo sig til kampen igen. Efter lang tids kamp lykkedes det vores hårdt sårede helte at afslutte den sidste fjende, bare for at opdage at baronen (Som Experilix på sædvanlig vis afsluttede før) begynder at heale og rejser sig op igen. Béor skynder sig at tæve ham ned igen, og tager den atter livløse baron og smider ham i sjælebrønden. Med alle sin ring of protection, som ligeledes giver +4 diplomacy på. Med sin +1 Mithril Chainmail of Charisma på. Med sin signetring på, som kongen gerne ville have betalt 5000 guld for på. Og med diverse andre skatte i sin bag of holding.

Da baronens krop bliver smidt ned i brønden, forsvinder det rødlige skær, som har oplyst rummet, og i et kort øjeblik er der bælgmørkt. Så kommer der et svagt blåt skær nede fra brønden, og lidt tid efter tager det til i styrke. Så begynder der at stige en masse halvgennemsigtige skikkelser op af brønden. Først kommer en kvinde, som SP kan genkende fra portrættet som Baronesse Garagoth. Hun ser lettet ud, og hendes form forsvinder op gennem loftet. Efter hende følger tusinde af andre skikkelser hurtigere og hurtigere, og til sidst falder brønden sammen. Bëor siger: "Puuuuuha. Bëor træt. Bëor ondt i hoved. Bëor falde om nu." (Barbarians der er hårdt sårede når de kommer ud af rage har det med at falde døde om)

Lidt efter baronens død, begynder alle knoglerne I hulerne at gå I opløsning og snart efter begynder jorden at ryste. Der falder sten ned fra loftet, og alle spillere tager en del skade inden de når ud. Så snart SP forlader hulen styrter den sammen. Det samme sker for slottet.

Meget mere følger...
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2343
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Session 4

Post by Flejno on Mon 6 Oct - 16:52

Addon :

På vej op fra helvedes forhal skal vores helte op igennem selvsamme skakt som bød på problemer for den kære druide sidst. Denne gang er hele gruppen hårdt forslået og det går betydeligt langsommere med at komme op end at komme ned. For gruppen har det altid været nemmere at komme ned ... i hvert fald hurtigere.

Thanis ligger klar til at hjælpe det svage menneske op med overkroppen udover kanten og hænderne strakt ned mens Beor hiver ham lysitigt opad. Da druiden når kanten og rækker sin hånd ud efter Thanis's hører man skarpt fra Beor "Pas på!!" da en sten er tæt på at ramma den kære elver. Dette medfører at Expirilix beregner afstanden til den nu knapt så udtrakte hånd og der høres et forsvindende pigeskrig da han falder mod bunden. Både Beor og Thanis bruger lidt tid på at skyde skylden på hinanden og der går et par stabiliserings checks før der endelig bliver taget initiativ til at få druiden op fra hullet.
avatar
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1198
Join date : 2007-12-16
Age : 34

Back to top Go down

Re: Session 4

Post by superagurk on Mon 6 Oct - 17:12

Chez's historie... i den halvt nedbrændte pirat-landsby

Chez er bitter over gruppens beslutning om at tage op til borgen og skumler rundt i byen hvor han af og til kaster en dagger efter en dør eller et dyr... Han bander og svovler idét hans tarme igen krampagtigt byder ham at løbe hen i en busk.. Hvor han med et smertende skrig tømmer sin allerede tomme mave og maler busken gul-brun med sit invændige...! Fandens til diaré tænker han, og fuglende letter i 30 km's omkreds, da Chez brøler i smerte over 1½ l afførring der igen bliver sprayet ud af hans krop!

Chez bruger al sin viljestyrke på ikke at besvime og ånder lettet op da hans mave igen falder til ro...

Efter et par sekunder begynder Chez's syn at blive mindre sløret og inden han trækker bukserne tilbage på plads.. overvejer han sin situation..

Chez beslutter sig for at starte et projekt, der muligvis kan redde hans liv og med lidt held også en lille del af hans værdighed.. Chez går igang med at finde noget rent tøj i de omkring liggende bygninger.. han leder mere præcist efter silke og tøj af bedre kvalitet, som muligvis vil give ham lidt komfort.. når han engang er færdig med at lave sine ekstra bløde og absorberende underbukser!


Last edited by superagurk on Mon 6 Oct - 18:44; edited 1 time in total

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1906
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Session 4

Post by superagurk on Mon 6 Oct - 18:43

Uden terningslag... så ved vi allesammen godt at Chez slår en naturlig etter i sit forsøg på at skaffe bløde silkelignende materialer

Efter længere tids kamp, lykkes det Chez at lave et par ucharmerende underbukser af hhv. hør og hård filt... Chez behøver ikke at overveje situationen længe, han lader sig selv slæbe med de andre til borgen halvt/helt bevidstløs... men han ved at der er en dværg der kan kaste restoration .. og ser ikke andre muligheder

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1906
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Session 4

Post by Gezmo on Mon 6 Oct - 21:54

Hehe, hvorfor er det at über-fesne characters er så sjove?? Loblo med Den Brune Mr. Jenkins tager fint tråden op, hvor Karl efterlod den Smile
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2319
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Session 4

Post by Quang on Wed 8 Oct - 10:27

efter kampen med "Den meget store trold" (egentlig en giant, men det ved Bëor jo ikke), og efter at Bëor er kommet til sig selv igen, så går han hen for at tale et par alvorsord med [Warf].

Bëor tjatter lidt til hunden, og forklarer den, at dens taktiske tilbagetog nok indtraf lidt for hurtigt... De havde jo ikke engang fået øje på fjenden endnu. [Warf] smiler sødt (viser tænder) til Bëor, og det kan han slet ikke stå for, og giver [Warf] den arm han har revet af en af de faldne orcer.

Bëor er sikker på at han nok skal få gjort den hund til en god kriger, så de kan nedlægge mange bjørne og orcer sammen. Den skal bare lige have lidt opdragelse...
avatar
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1257
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Session 4

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum