Endelige house rules. (Ikke til debat)

View previous topic View next topic Go down

Endelige house rules. (Ikke til debat)

Post by Wordenskjold on Sat 18 Oct - 11:47

Dette er listen over de house rules, der er vedtaget af GM og Forumdeltagere:


  • Overnatning i armor: Normalt bliver man automatisk fatigued af at sove i medium / heavy armor. Det ændrer jeg lige på: Fra nu af giver det, at man sover i armor en penalty på survival check:
    Light: -6
    Medium: -12
    Heavy: -18
    Medium og heavy giver osse et survival check selvom man sover indenfor. Endurance fjerner som sædvanlig denne penalty.


  • Offensive Combat Training: Nyt feat, som giver en +2 bonus til alle combat maneuvers.



  • Wepon Finesse: Alle starter nu med Weapon Finesse.


  • Spontan casting af 'Cure/Inflict X' spells: Clerics kan ikke længere dette med mindre de har Healing Domain.


  • Shields: Alle skjolde giver nu 1 mere shield bonus til AC på bekostning af yderligere 1 Armor Check Penalty. Gælder ikke Buckler.


  • Nye bøger / kilder: Feats, PrC, Spells og lignende fra andre kilder end PRPG er nu tilladte. Feats og PrC skal godkendes af GM.


  • Rapier: Homo-nålen er nu at betragte som et light weapon, når den holdes i off-hand.


  • Two Weapon Fighting: Et Standard Attack med to våben tæller nu et angreb med hvert våben.


  • Magic Items: Det er blevet sværere at sælge magic items - Mange af dem binder sig til deres bruger, og kan ikke overdrages før ved dennes død.


  • Uncanny Dodge Vs. Sneak Attack Man kan kun sneak attacke en person med Uncanny Dodge hvis man bruger Feint. Hvis man er usynlig får man en +4 bonus til dette feint
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2368
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Endelige house rules. (Ikke til debat)

Post by Wordenskjold on Wed 12 Nov - 23:25


  • Improved [Combat Maneuver]: Hele denne række feats giver nu en 4 bonus i stedet for en 2 bonus til de givne combat maneuvers. De giver fortsat en 2 bonus til forsvar mod den specifikke maneuver.

  • Casting Defensively og relaterede handlinger: DC 18 2 x spell level.

  • Raise Dead: Se HER for nye regler på dette område...


Last edited by Wordenskjold on Wed 10 Dec - 20:17; edited 2 times in total
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2368
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Endelige house rules. (Ikke til debat)

Post by Wordenskjold on Wed 10 Dec - 17:56

Poison:

Priserne på gift varierer meget alt efter hvor man forsøger at købe dem, men grundprisen for en gift er 10*Level*DC.

Man kan selv brygge gift, men det kræver at man har ranks i Profession(Poisonmaker), svarende til level på den gift man ønsker at brygge. Materialerne til dette er næsten lige så svære at opdrive som selve giften, men hvis man finder dem er de noget billigere.

DC for at brygge en gift varierer, men er som regel 15+poison level.
Hvis man har tid til det, og tidligere har brygget en gift af en give slags, kan man tage 10 på Profession(Poisonmaker).

Gift og stacking:
Hvis man påvirker en allerede forgiftet person med samme gift som han allerede er ramt af, vil giftens varighed forlænges med 50%, og DC øges med 2.

Nye gifte:
Paralytic Spider Venom
Level 14 poison, Injury; Save Fortitude DC 18
_______________________________________
Frequency 1 minute (1); Effect 2 Dex damage / paralyzation 1d10 minutes; Cure 1 save


Essence of a Clouded Mind

Level 12 poison, inhaled*; Save Will DC 15
____________________________________
Frequency 5 rounds (3); Effect 2 Wis damage / confusion 5 rounds; Cure 2 saves
*) 1 dose covers a 5' radius area for 1d4 rounds. Any winds will disperse the effect immediately.


Chloroform
Level 6 poison, Inhaled*; Save None (Priced as DC 5)
_____________________________________________
Frequency 1 round (-); Effect 2d12 nonlethal damage ; Cure -
*) Requires
the imbier to be pinned for the poison to be delivered. Takes a full
round to prepare. Each round the target is pinned, the poison effect
will continue.


Paralytic Centipede Venom
Level 2 poison, Injury; Save Fortitude DC 10
__________________ ____________________
Frequency 1 minute (1); Effect - / paralyzation 2d10 rounds; Cure 1 save
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2368
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Endelige house rules. (Ikke til debat)

Post by Wordenskjold on Wed 10 Dec - 18:30

Flaws:
Her kan du finde flaws
De kan desuden findes i Unearthed Arcana side 90 (Tror jeg)

Mange flaws er ikke numerisk slemme nok til at svare til en feat, så de skal modificeres lidt.

Sarge har for eksempel en flaw, der hedder Shaky. Det er fordi Sarge kan eksistere i tre forskellige tilstande - Stiv, tømmermandsplaget og med abstinenser. Derfor tager han en penalty på -2 til alle ranged attacks.

Idet -2 ikke er særlig meget, har jeg øget denne penalty til -5.
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2368
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Endelige house rules. (Ikke til debat)

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum