Update 2

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Update 2

Post by Wordenskjold on Sat 15 Nov - 12:41

På gruppens kroværelse sidder Sarge, Bane, Boradin og Prinsesse Aiel. Pludselig kommer Bëor brasende ind på værelser og begynder at fremstamme en række ting om mørke mænd og eftersøgninger. På samme tid kommer der to store ugler flyvende ind ad vinduet. Den ene af dem vokser til menneskestørrelse, og tager form af Eksperilix. Eksperilix begynder ligeledes at slynge rygter om død og ødelæggelse om sig.

Kort tid efter ankommer Loblo for at hente nogle af sine ting, inden han stikker af ud over stepperne med mudderet klaskende op ad ryggen.

Sarge, Bane og Boradin er enige om at det er på tide at komme væk, men med alle ind- og udgange i byen spærret bliver det en vanskelig opgave.

Lige da kommer Chez snigende ind af døren...

Hvad gør I nu?

(Jeg ville gerne have at folk spiller lidt med her inde på Forum henover weekenden, såfremt de har tid til det i ny og næ.)
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2357
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Quang on Sat 15 Nov - 13:24

der må være nogen veje ind af byen som ikke er spæret. En flod, kloakker m.m.?

Men Bëor er ikke lige den bedste til det med byer, og han er slet ikke god til at slippe ud af dem, når portene er lukkede.

Han spørger druiden om han ikke kan lave Bëor om til en ørn e.l. så kan han flyve ud.
avatar
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1268
Join date : 2007-12-15
Age : 35

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Wordenskjold on Sat 15 Nov - 13:33

Ack! Jeg håber ikke at den gamle mand med den dårlige hørelse hørte forkert her, og gjorde Bëor til en bjørn. I så fald ville det sikkert tiltrække en del uønsket opmærksomhed at der er en stor bjørn, der render rundt og angriber spejle i hele byen.

(Ja, jeg ved godt at man game-mechanics-mæssigt bliver bedre til at høre med alderen)
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2357
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Sat 15 Nov - 13:36

(Ja, jeg ved godt at man game-mechanics-mæssigt bliver bedre til at høre med alderen)
desuden skal du huske at man som druide har et helbred der er væsentligt bedre end de fleste andres, når man kommer op i alderen. Men det ved de andre i gruppen jo ikke, og det er heller ikke noget der kan ses på den ældre, halv-fede, distræte, druide med stokken, Smile

Edit: og desuden kan jeg ikke forvandle andre end mig selv til dyr
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Wordenskjold on Sat 15 Nov - 14:00

Det ved Bëor jo ikke
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2357
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by AskHL on Sat 15 Nov - 16:55

Loblo kan måske gøre folk usynlige, dog ikke alle. Med mindre, selvfølgelig, folk får fat i en masse scrolls. En anden mulighed er at lave gadeuorden med en masse dyr der pludselig render rundt, og så undslippe i forvirringen. En tredje mulighed er at kombinere disse ting.

Kunne man dræbe alle vagterne ved én udgang som afledningsmanøvre, og så stikke af i en anden retning? Hmmm...

Eller man kunne prøve at komme over bymuren på en eller anden måde.

Hvor mange udgange er der, og hvordan er de bevogtet? Loblo ville nok ikke have så meget imod bare at stikke af selv, men er ikke så glad for alt det med at være ude i naturen og finde vej osv.
avatar
AskHL
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 397
Join date : 2007-12-16

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Quang on Sat 15 Nov - 17:19

indtil der er fundet en vej ud af byen, så holder Bëor sig så vidt muligt på værelset, da han selv mener han er ret dårlig til at gemme sig i byen.
avatar
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1268
Join date : 2007-12-15
Age : 35

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Sun 16 Nov - 13:30

Chez meddeler at der er en systematisk gennemsøgning igang på alle kroerne, så det er afgang ASAP hvis gruppen ikke ønsker at snakke med byens soldater...

Han er ikke helt sikker på om de leder efter os og/eller hvorfor... men Chez har ikke besluttet sig at vente og finde ud af det.. Loviatars præster er villig til at hjælpe os ud og Chez har tænkt sig at tage afsted med det samme...

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Sun 16 Nov - 13:38

Experilix's førsteprioritet er at beskytte prinsessen og få hende ud af byen. Desuden vil han meget gerne vide, hvor ALLE har været og om nogle kender noget til denne hændelse. Især vil han meget gerne vide hvor Chez, Loblo og hellig-gutten lige har været henne. Han har ikke den store tiltro til personer, som går rundt med et heart of darkness, Loblo er bare generelt mistænksom og hellig-gutten har ligesom beviserne imod sig.

Experilix vælger at tage ud og scoute byen i dyreform (jeg går ud fra der er masser af omstrejfende hunde eller andre smådyr, som man ikke vil lægger mærke til på gaden). Han kigger efter to ting: Enten en flod/bæk/strøm som man kan komme ud gennem (bruge water breathing og svømme ud under vandet i ly af mørket), eller også et ubevogtet sted på ydermuren, hvor vi hurtigt kan grave os ud gennem muren (ved at kaste soften earth and stone på et lille område af muren). Hullet i muren kan så skjules igen bagefter ved at Experilix "modellerer" lidt på muren igen med stone shape, så det ikke er så nemt at finde. Desuden kan der kastes plant growth (hvis dette er nødvendigt) omkring det sted vi har lavet hullet for at gøre det endnu sværere at se, hvor vi er trængt igennem.

Experilix mener ikke det bør være et problem at komme uset ud i ly af mørket, så længe man har naturen på sin side. Cool
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Sun 16 Nov - 13:39

Experilix nægter at modtage mere "hjælp" fra Loviatars præster. De kan rende og hoppe!
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Wordenskjold on Sun 16 Nov - 13:45

Der er så to muligheder som det ser ud nu:

Enten kan druiden hjælpe folk ud ad byen, eller osse kan man sætte sin lid til at Chez har gode nok kontakter til at det kan lade sig gøre.

Hvad vil folk?
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2357
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Sun 16 Nov - 13:50

Ja, jeg behøver vel næppe gentage, but here goes:

Experilix NÆGTER at få nogen form for hjælp af disse fesne, kryster-agtige, såkaldte præster fra Loviatars tempel. Desuden: hvis nogle af de andre vælger at få hjælp af dem, kan de hermed se sig ekskluderet af gruppen og får ikke lov til at hjælpe med at følge prisessen i sikkerhed.

Hvis nogle skulle være i tvivl er der lige blevet sat et ultimatum op. Twisted Evil
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Guest on Sun 16 Nov - 13:53

Torm synes det lugter af ventetid at sætte sin lid til Chez... Han er klar til at løbe for det, hvis soldaterne kommer for tæt på (Hvis experilix kan gøre turen ud nemmere ved lidt magisk hjælp, så fint, ellers må det være muligt at nija'e sig over muren et sted)

Guest
Guest


Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Quang on Sun 16 Nov - 14:15

Bëor er mest klar på det med naturen som hjælp, det er da noget han kan forstå. Men det er ikke pga et fesent ultimatum sat af en lille fesen fedladen druide... Wink
avatar
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1268
Join date : 2007-12-15
Age : 35

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by AskHL on Sun 16 Nov - 16:14

Experilix's førsteprioritet er at beskytte prinsessen og få hende ud af byen. Desuden vil han meget gerne vide, hvor ALLE har været og om nogle kender noget til denne hændelse. Især vil han meget gerne vide hvor Chez, Loblo og hellig-gutten lige har været henne. Han har ikke den store tiltro til personer, som går rundt med et heart of darkness, Loblo er bare generelt mistænksom og hellig-gutten har ligesom beviserne imod sig.

Først vil Loblo lige påpege at du vist ikke skal tale for højt, eftersom du ofte kan ses med en aura af ondskab omkring dig.

Og så hvis du godt vil vide det, så har Loblo på fredelig vis været på biblioteket for at låne nogle bøger, og som bevis kan du jo se disse bøger. En af bøgerne har knækket ryg og forside, og der sidder et par dråber blod på den. "Ja," forklarer Loblo, "jeg skar mig på papiret. Og bogen så sådan ud da jeg lånte den."

Nu har Loblo jo efterhånden fået det indtryk, at Experilix måske ikke er den bedste at stole på i en nødsituation. Men Loblo og Chez har arbejdet sammen før, så Loblo foretrækker at følge Chez' forslag.

Derfor skal vi jo stadig lige vide:
1) hvad finder Experilix ud af?
2) hvad finder Chez ud af?

Ellers kan vi jo ikke så godt tage en endelig beslutning. Nåeh jo, Loblo siger at det er strengt nødvendigt at være sluppet væk før midnat, og det ville være en fordel at have ridedyr der kan bevæge sig rimelig hurtigt. (EDIT: og dermed er det måske en idé at forsvinde før mørkets frembrud, mens Experilix ville gøre det efter mørkets frembrud)


Last edited by AskHL on Sun 16 Nov - 16:15; edited 2 times in total
avatar
AskHL
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 397
Join date : 2007-12-16

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Sun 16 Nov - 18:05

Chez, har generelt hygget sig med sin nyerhvervede artefakt, som alle indvilgede i blev lavet... og som specielt Loblo og Expillix også fik en lille bonus del i....

Derudover så har han forsøgt at få lavet noget armor, da han generelt er træt af at blive slået til plukfisk...

Chez vil ud af byen her og nu, han har lavet en aftale med præsterne så de kan få hele gruppen sikkert ud af byen, inklusiv prinsessen.. Så hvis Expillix prioriterer hendes sikkerhed højest, så er der en oplagt mulighed. Hvis vi bruger mere tid i byen, så er der stor risiko for at blive konfronteret med vagterne, og det kunne være yderst uheldigt, idet byen har et "hårhændet ry"...

Hvis Expillix selv vil finde en vej ud af byen, så må han gerne gøre det. Chez mener dog at det vil være en dum idé at sætte prinsessens sikkerhed på spil pga. en tilsyneladende stolthed der ikke tillader præsternes hjælp.. Tilbuddet om sikker transport ud af byen gælder alle, men det kræver afgang ASAP!

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Sun 16 Nov - 18:15

Chez mener dog at det vil være en dum idé at sætte prinsessens sikkerhed på spil pga. en tilsyneladende stolthed der ikke tillader præsternes hjælp..
Og det kan skak manden jo så mene som han vil. Det har intet med stolthed at gøre. Blot stor mistro til folk som lave items som et heart of darkness - og stor mistro til skak-manden

Som sagt. Det er et ultimatum og jeg går stærkt ud fra at gruppen nu bliver splittet Surprised
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Sun 16 Nov - 18:22

Chez bruger ikke mere krudt på at overbevise folk, men hans hensigt er at benytte aftalen med præsterne.. Han advare mod soldaterne og giver en hurtig briefing om hvad han har set i byen (HM må uddybe før jeg kan skrive det ind)..

- Han giver iøvrigt Expellix en krystal dimmer som han også har fået tidligere...

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Sun 16 Nov - 18:36

- Han giver iøvrigt Expellix en krystal dimmer som han også har fået tidligere...
Nej, det gør han ikke. Eller rettere: Experilix tager den ikke.
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Sun 16 Nov - 19:19

Gezmo wrote:
- Han giver iøvrigt Expellix en krystal dimmer som han også har fået tidligere...
Nej, det gør han ikke. Eller rettere: Experilix tager den ikke.

Det må han selv om... hvis der er nogen der vælger at tage med den gnavne druide, så får de tilbudt en "krystal"..

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Quang on Sun 16 Nov - 20:55

altså hvis Chez han bare stinker af ondskab, så er Bëor heller ikke med på den. Det ville jo bevirke at Chez både lugter af orc og ondskab... Smile
avatar
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1268
Join date : 2007-12-15
Age : 35

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Sun 16 Nov - 21:10

Quang wrote:altså hvis Chez han bare stinker af ondskab, så er Bëor heller ikke med på den. Det ville jo bevirke at Chez både lugter af orc og ondskab... Smile

Orcer stinker måske lidt af ondskab, men så vidt jeg er indformeret så er der tale om en "evil aura" .. Jeg ved ikke om mennesker normalt vil være i stand til at registrere dette.. det kræver nok nogle special abilities ell.lign... Men derudover så skal du nok regne med at druiden og loblo også har del i denne aura flower

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Wordenskjold on Sun 16 Nov - 21:13

Sarge, Bane og Boradin vælger at følge den gamle gnavne druide, idet de er fælles om deres opgave med at få prinsessen sikkert frem.

Klokken nærmer sig 10 om aftenen, og der begynder at være flere og flere vagter på gaden. Der er stadig ingen tegn på at Budbringeren dukker op.

Det er ved at være på tide at komme afsted, og Boradin caster et par forskellige spells på hele gruppen, så de bliver sværere for vagterne at finde på magisk vis.

**********
Loblo og Chez finder hurtigt vej igennem byen og bliver taget imod af en præst i templet. Idet de bevæger sig ned i templets kælder, kan de køre heste og jernbeslåede støvler uden for porten til templet, og der bliver banket hårdt og bestemt på døren.
En af de unge akolytter åbner døren, og bliver straks slået i gulvet. "Gennemsøg bygningen - de må være her et sted!", lyder en mørk og dyster stemme, og præsten skynder sig at åbne en hemmelig passage i gulvet. Dernede er en gang, der fører i retning af bymuren, og præsten siger at de skal skynde sig afsted. Herefter lukker han lemmen. Kort tid efter lyder selvsamme grove stemme fra før: "Hvor er forræderne? Giv os dem, og vi vil undlade at brænde dit tempel til jorden!" Præsten stammer at han ikke ved hvad den store mand taler om, men inden han bliver færdig med sin sætning lyder der en høj lyd, og der begynder at dryppe blod ned gennem lemmen. De to mærkværdige personer nede i gangen begynder at lunte i retning af bymuren, og inden længe kan de høre rendende vand. Længere forude kan de fornemme at tunnellen løber sammen med en lille bæk, og det munder ud i et område med tæt bevoksning. Lidt mod syd kan de svagt skimte den vestlige hovedvej, og de følger den på afstand resten af natten. Den næste dag sover de i en bunke buske, mens de på skift holder vagt. Om aftenen bevæger de sig videre, og snart efter kommer de til en stor flad klippe, hvor der sidder en kutteklædt skikkelse med ryggen til dem, og virker fortabt i meditation
**********

**********
Resten af gruppen bevæger sig i mellemtiden ned i havnen, hvor Experilix velsigner dem med en omgang water breathing. I samme sekund, som han bliver færdig med sin formular, bliver gruppen råbt an af en flok vagter. De springer i vandet rfa en af de høje broer, og svømmer så godt de kan afsted under overfladen. Vagterne skyder en masse pile afsted efter gruppen og et par stykker bliver ramt. Boradin bliver ramt af tre bolte, og snart efter holder han op med at svømme, og hans forgiftede legeme flyder mod bunden, tynget ned af hans tunge pladerustning Resten af gruppen svømmer mod strømmen op ad floden, og ikke længe efter, kommer de i land på den modsatte side af floden. Her viser det sig, at Prinsesse Aiel osse er blevet ramt af en forgiftet bolt, og hun er hårdt medtaget. Experilix gør hvad han kan for at modvirke giften, men det står klart at hun ikke vil være i stand til at gå videre. Gruppen slår lejr, men det ser ikke bedre ud med prinsessen næste morgen. De vælger at bygge en båre, og bringer hende med. Snart efter kommer de til den vestlige ringvej, som de følger. Ved daggry bevæger de sig væk fra vejen, og holder hvil. I løbet af eftermiddagen, bevæger den snart udmattede gruppe sig videre mod vest. Henad aften kommer de til en stor flad klippe, og besllutter sig til at holde hvil i nærheden.
**********

Hvis nogen er i tvivl om hvor vidt de beskrevne hændelser fandt sted, bø de læse denne post igen. Det burde eliminere enhver tvivl.

Mere følger på torsdag.
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2357
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Sun 16 Nov - 21:53

Chez vurderer om denne kutteklædte skikkelse kun er fortabt i meditation eller om han bare generelt er fortabt.. (går udfra at det er en velkendt kutteklædt skikkelse)

Derudover så sørger Chez for at bruge lidt tid på meditation .. han spørger iøvrigt om Loblo vil tage tid på hvor længe han kan "holde koncentrationen" .. Basketball

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Sun 16 Nov - 22:06

Experilix vil (hvis GM ikke allerede mener han har prøvet dette) forberede Neutralize poison og restoration, lesser til prinsessen. Og så må man håbe at det virker. Ellers kan hun jo få lov at ride på survivorix (æslet har Experilix naturligvis slæbt med Smile)
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Mon 17 Nov - 8:10

Jeg hørte ellers at æslet blev ramt af flere poison bolts en nogen anden!

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Mon 17 Nov - 8:53

og der har du hele hemmeligheden ved at slæbe et æsel med sig: kødskjold! cheers
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Wordenskjold on Mon 17 Nov - 9:23

De gode nyheder: Æslet blev ikke skudt under flugten.
De dåelige nyheder: Da I skulle hoppe de 20 meter fra broen ned i vandet, ville det tapre lille æsel ikke samarbejde. Det tog Eksperilix adskillige minutter, hvor han måtte stå og kæle med dyret, og skabe ubetinget tillid til ham. Langt om længe vandt dyrets kærlighed til dets herre, og det tog mod til sig, og sprang ned i vandet for ikke at skuffe ham. Desværre havde den gamle druide ikke fået kigget ordentligt efter, der hvor de stod, og æslet ramte ikke kun vandet. I stedet endte det med at hænge på en af de tilspidsede bundgarnspæle, som stod rundt omkring i floden. Dets bagkrop var spiddet på pælen, men hovedet hang nede i vandet. Inden længe var Survivorix druknet. (Og spiddet)

Beklager, Experilix. Evil or Very Mad
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2357
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Mon 17 Nov - 11:00

Det er da alligevel utroligt at sådan en gammel druide ikke kan se noget! Mad Selv med diverse gammel-mands bonusser til spot kan han ikke se en bundgarnspæl og spidder så sit stakkels æsel. Den tapre Survivorix kan åbenbart ikke overleve sådan en behandling og så den jo bøde for sin herres fejl - som det tredje æsel i rækken.

Jeg tror vidst det er på tide Experilix overvejer seriøst, om han skal holde sig fra de æsler.
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Mon 17 Nov - 12:24

hehe .. det kan være at Chez giver ham en gave snart så..

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Mon 17 Nov - 13:15

Den eneste "gave" Experilix accepterer fra skak-manden er the heart of darkness, så Experilix kan sørge for at det bliver tilintetgjort. Wink
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Mon 17 Nov - 13:26

hehe.. Chez havde også tænkt sig noget lignende.. det kunne jo være at druiden ville blive glad for et heart of darkness med et æselhjerte Wink

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Mon 17 Nov - 14:17

Endnu en traumatisk oplevelse for den gamle mand, akja. Det kan være han skal oprette et æselhjem for nødstedte æsler og pleje dem for at få god samvittighed igen.
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by AskHL on Mon 17 Nov - 22:35

Loblo vil i øvrigt blive meget skuffet over at høre hvad der er sket med det kære æsel. Faktisk satte Loblo høj pris på det æsel, og havde glædet sig til at møde det igen. Han er meget skuffet over din upåpasselighed. Når vi mødes igen altså.

Loblo vil i øvrigt godt hjælpe med at tage tid på din meditation, Chez, og beordrer så den Brune Mr Jenkins til at tage tid, hvorefter han vender tilbage til en af de skumle bøger han nu slæber rundt på. Den efterfølgende kommunikation med den Brune Mr Jenkins er dog af begrænset klarhed, hvilket fører til nogle misforståelser mm.
avatar
AskHL
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 397
Join date : 2007-12-16

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Tue 18 Nov - 8:32

Chez sikrer sig iøvrigt at hans erhvervede æsel "Los Stalliones" er tøjret sikkert til et træ..

Han regner med at præsterne har sørget for at den blev transporteret sikkert ud.

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Wordenskjold on Tue 18 Nov - 9:30

De er dygtige, de præster!
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2357
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Quang on Tue 18 Nov - 9:36

Da gruppen med prinsessen når uden for byen, og de er kommet lidt væk fra det hele, så skal Bëor nok sørge for at skaffe mad og sørge for en godt skjult lejr. Så kan druiden sørge for at fixe hende tøsen.
avatar
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1268
Join date : 2007-12-15
Age : 35

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Tue 18 Nov - 10:50

skal Bëor nok sørge for at skaffe mad og sørge for en godt skjult lejr.
Da Experilix hører dette, ryster han træt på hovedet og mumler i skægget: "Tænk at den unge fløs kan sætte så mange ord i samme sætning. Hvis han skal skjule vores lejr, kommer den til at blive malet rød og være placeret midt på vejen samtidig med at kæmpe, osende bål er tændt midt i det hele. Og skal han også sørge for mad, kommer vi til at gå sultne i seng - samt jeg skal lappe knægten sammen endnu engang fordi han har fået tæv af en bjørn. Akja, sådanne småbørn kan da heller ikke klare sig selv - hvad skulle de gøre uden mig?"
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Tue 18 Nov - 13:09

præsten skynder sig at åbne en hemmelig passage i gulvet. Dernede er en gang, der fører i retning af bymuren, og præsten siger at de skal skynde sig afsted. Herefter lukker han lemmen.

Chez sikrer sig iøvrigt at hans erhvervede æsel "Los Stalliones" er tøjret sikkert til et træ..

Han regner med at præsterne har sørget for at den blev transporteret sikkert ud.
Hvordan er det lige at et æsel skulle kunne komme ned gennem den lem i gulvet? Og desuden står der intet i hændelsesforløbet om at præsterne har få æslet ud af byen på andre måder, så det bliver vidst svært at forklare den, Kim. Smile
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Quang on Tue 18 Nov - 13:23

det er nemt at transportere et æsel i skiver... Wink
avatar
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1268
Join date : 2007-12-15
Age : 35

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Tue 18 Nov - 13:39

Gezmo wrote:
præsten skynder sig at åbne en hemmelig passage i gulvet. Dernede er en gang, der fører i retning af bymuren, og præsten siger at de skal skynde sig afsted. Herefter lukker han lemmen.

Chez sikrer sig iøvrigt at hans erhvervede æsel "Los Stalliones" er tøjret sikkert til et træ..

Han regner med at præsterne har sørget for at den blev transporteret sikkert ud.
Hvordan er det lige at et æsel skulle kunne komme ned gennem den lem i gulvet? Og desuden står der intet i hændelsesforløbet om at præsterne har få æslet ud af byen på andre måder, så det bliver vidst svært at forklare den, Kim. Smile

Spørg GM.. jeg vil umiddelbart antage at præsterne transporteret æslet ud af byen ad mere traditionelle veje uden at vække stor opmærksomhed.. Eller også havde de transporteret det ud via den underjordiske gang mens de afventede Chez og øvrige... Jeg er 100% sikker på at GM har styr på det, og han blot har undladt den "overflødige" detalje i sin første beskrivelse, da han antageligt har haft travlt

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Tue 18 Nov - 14:58

"Hvor er forræderne? Giv os dem, og vi vil undlade at brænde dit tempel til jorden!"
I og med at det vidst blev opdaget at præsterne samarbejde med Jer og templet til syneladende er blevet brændt ned, tror jeg ikke de har fået æslet ud på mere traditionelle måder. Og igen: hvordan kan præsterne få æslet ned gennem lemmen i gulvet? Og hvis de kunne, hvorfor skulle de så slæbe dit stædige æsel (som du i øvrigt ikke har sagt at du har leveret til præsterne før du og Loblo kom løbende) gennem den underjordiske gang for dig?

Dette kan også ses som spørgsmål til GM Smile og de stilles primært af den grund, at mit æsel ikke var så heldigt.

*Go flueknepning, gogo!*
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Wordenskjold on Tue 18 Nov - 15:12

avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2357
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Gezmo on Tue 18 Nov - 15:15

Jeg ser ingen forklaring! Og hvor er æslet på den tegning? Og hvem siger at det overhovedet gad gå ned i en mørk, fugtig underjordisk gang? Razz

Spørgsmålene sidder løst.
avatar
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 2332
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Tue 18 Nov - 15:53

Gezmo wrote:Jeg ser ingen forklaring! Og hvor er æslet på den tegning? Og hvem siger at det overhovedet gad gå ned i en mørk, fugtig underjordisk gang? Razz

Spørgsmålene sidder løst.

Svar: Loblo havde kastet invisibility på æslet, derfor kan du ikke se at den er på vej ned gennem lemmen.. Deruover så har præster med speciale i smerte og pinsel en masse effektive metoder til at overbevise et æsel om at gå igennem en mørk, fugtig underjordisk gang !

- Metoden er angiveligt ikke den at stå og kæle med æslet i 20 minutter som en druide vil have gjort det

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Quang on Tue 18 Nov - 18:42

tror ikke loblo ville kaste invisibility på et æsel... det er der ikke ret meget sport i. Det er meget sjovere at kaste fireball på det...
avatar
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1268
Join date : 2007-12-15
Age : 35

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Wordenskjold on Tue 18 Nov - 20:38

superagurk wrote:
Gezmo wrote:Jeg ser ingen forklaring! Og hvor er æslet på den tegning? Og hvem siger at det overhovedet gad gå ned i en mørk, fugtig underjordisk gang? Razz

Spørgsmålene sidder løst.

Svar: Loblo havde kastet invisibility på æslet, derfor kan du ikke se at den er på vej ned gennem lemmen.. Deruover så har præster med speciale i smerte og pinsel en masse effektive metoder til at overbevise et æsel om at gå igennem en mørk, fugtig underjordisk gang !

- Metoden er angiveligt ikke den at stå og kæle med æslet i 20 minutter som en druide vil have gjort det

Touché, Kim!
Hvad vil du så finde på, Piv?
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2357
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by superagurk on Tue 18 Nov - 20:40

Quang wrote:tror ikke loblo ville kaste invisibility på et æsel... det er der ikke ret meget sport i. Det er meget sjovere at kaste fireball på det...

Jeg skrev ikke noget om at Loblo rent faktisk gjorde det med vilje...

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1919
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by AskHL on Tue 18 Nov - 22:25

Deruover så har præster med speciale i smerte og pinsel en masse effektive metoder til at overbevise et æsel om at gå igennem en mørk, fugtig underjordisk gang !

Loblo mener jo at han er rimelig ferm til at omgås dyr, og smøger tilfreds ærmerne op mens han analyserer situationen (indrømmet, det er en hurtig analyse givet at fjenden står ovenpå, og i øvrigt lidt underligt at æslet er her nede, men den slags tager Loblo sig ikke af). At komme ned gennem den lem er et spørgsmål om mental styrke - vilje - mere end et spørgsmål om fysisk størrelse. Loblo gør derfor hvad han kan for at styrke æslets vilje i beslutningen om at komme igennem.

tror ikke loblo ville kaste invisibility på et æsel... det er der ikke ret meget sport i. Det er meget sjovere at kaste fireball på det...

Nej, den slags vil han hellere overlade til druiden. Men der bliver nu hverken brugt invisibility eller fireballs lige nu, da en god gammeldags stok er mere end tilstrækkeligt, eventuelt hjulpet lidt på vej med shocking grasp.

I øvrigt, hvis Chez har anskaffet et æsel, så har Loblo antageligvis også.
avatar
AskHL
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 397
Join date : 2007-12-16

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Wordenskjold on Tue 18 Nov - 23:06

Chez, hvor var det du købte dit æsel?
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2357
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Update 2

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum