Fireburst og Greater Fireburst

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Fireburst og Greater Fireburst

Post by Wordenskjold on Tue 11 Aug - 10:39

Først level 2 versionen af denne spell.
Det er en level 2 spell, der giver 1d8 / level AoE dam. (Max 5d8)

Like a Star @ heaven SHAZAM Like a Star @ heaven
Nu er det en level 2 spell, der giver 1d8 + 1d8 / 2 levels over 1, stadig max 5d8. (Det vil sige 2d8 på level 3, 3d8 på level 5 og så videre.)

----

...og så level 5 versionen.
Her har vi virkelig en spell, der trænger hårdt til lidt modificering! Det er en level 5 spell, der kan give 15d10 AoE damage.

Like a Star @ heaven SHAZAM Like a Star @ heaven
Nu er det en level 6 spell, der giver 1d8 / level, stadig max 15d8.
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Re: Fireburst og Greater Fireburst

Post by Gezmo on Tue 11 Aug - 10:54

ja det er vist helt ok at modificere disse to spells. Ellers er de alt for gode ift. deres lvls.
Gezmo
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 11:06

Jeg er forvirret.. skulle vi ikke til at nulstille houserules mv... ? ?

Iøvrigt så synes jeg, at det er skørt at begynde at ændre på fireburst spell'n... Det kan godt være at den er ok.. men AoE effekten er grænset til at være rundt om casteren i en forholdsvis beskeden radius.. Dvs, den er skideeffektiv hvis du står i melee/omringet.. og ellers er den ikke så vild.. Dette skal så ses i lyset af, at alle er indstillet på, at gøre defensive casting samt concentration checks sværere, hvilket vil være et stort drawback for casters der anvender denne type spells..

Dvs. dette opfordrer til at gå tilbage til den gamle fireball - blasting stil som vi alle bedst kender wizards for, og som er meget mere "effektiv" (og kedelig)...

Min umiddelbare holdning er.. Det er unødvendigt og nærmest til grin at ændre på Fireburst spell'n - Jeg mener at det er en sjov og rimelig effektiv spell ja... men i forhold til diverse ranged AoE (diverse Clouds, fireballs mv).. så er den ikke overpowered..

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Tue 11 Aug - 11:11

Jo, den er. En snedig wizard kan kombinere den med invisibility, displacement og alle mulige andre spells til at deale mere damage end nogen anden spell i spillet.

15d10 AoE er helt hen i vejret for en level 5 spell. Prøv at kigge på de øvrige spells, der giver AoE damage. Allesammen giver d6 damage. Selv spells på højere levels giver drastisk mindre dam.

...og med hensyn til House Rules - Så er dette ikke en house rule. Det er en redigering af en spell der ikke ligger inde under Pathfinders regler.
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by Gezmo on Tue 11 Aug - 11:20

Det er unødvendigt og nærmest til grin at ændre på Fireburst spell'n
Hmm, dvs. du mener ikke at 1d8/lvl AoE dam er overpowered som en Level 2 spell? Til sammenligning giver Fireball 1d6/lvl som level 3 spell - godt nok med højere max dam, men stadigvæk en god del lavere dam for en level højere. Og nu skal man tænke på at low-lvl spells oftest kun kan bruges de første 5-7 lvls. Derefter er de ikke længere effektive - i hvert fald dam mæssigt.

Greater Fireburst er så endnu mere tåbelig. 1d10/lvl! Hvordan kan du nogensinde forsvare det som en lvl 5 spell? Den kan for min skyld sagtens forblive lvl 5, hvis det er. Men så skal den sættes ned til 1d8/lvl. 1d10/ lvl kan kun forsvares hvis den er centreret på en person, ikke når det er AoE dam. det er simpelthen et alt for stort dam output.

Og så kan du snakke nok så meget om defensive casting, combat casting etc. Faktum er bare at tager du et 5-foot step væk, kan du kaste denne spell uden problemer - og stadig have mange fjender (og frænder) indenfor rækkevidde.
Gezmo

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Tue 11 Aug - 11:35

For en level 3 wizard er det for meget at kunne stå og blaste for 3d8 AoE, men jeg tror nu ikke diskussionen går på level 2 versionen. Jeg tror det er level 5 versionen, der er diskussion om.
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 11:42

Faktum er, at range på fireburst er centreret på casteren og den dealer kun dam indenfor 10-15 feet range (lesser-greater)...

Dvs. selvom at det er en AoE spell, så er den begrænset i sin anvendelse på mange måder.. og damage output kan du sætte op imod risikoen der er forbundet ved at anvende den og hvor mange du potentielt kan ramme..

Lad os sammenligne med den spell der hedder Fireball...

Ved ikke om i kender den.. men det er en lvl 3 spell der dealer 1d6/ lvl (max 10d6) i 20' feet radius, på en afstand der er medium ranged og dermed kan placeres indenfor en wizards synsfelt hvor som helst ..

Lad os sige at en lvl 15 wizard vælger at anvende en fireball og en fireburst:

Fireball dealer 10d6 ud til folk på et areal der er:
20^2 * pi = 1257 square feet
antal potentielle fjender = 1257 square feet / 25 square feet = 50

damage output = 500d6

Fireburst greater dealer 15D10 ud på et areal der er:
15^2 * pi - 25 = 682 square feet
antal potentielle fjender = 682 square feet / 25 square feet = 27

damage output = 405d10

(Er casteren kun lvl 10 vil greator fireburst kun deale 270d10)

Hvorom alting er, så kan jeg ikke se at det er slemt at kunne deale 405d10 ud på en lvl5 spell der skal kastes omringet i melee combat, i forhold til en lvl3 spell der kan deale 500d6 ud, mens casteren står i sikkerhed 200 fod væk..

That's my point!

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Tue 11 Aug - 12:24

Haha! Doesn't work that way!
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 12:26

Der brokkes over et "potentielt" damage output.. så det har jeg forsøgt at summere op...

Mere simpelt kan det vel ikke gøres..

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Tue 11 Aug - 13:02

Ok, i det tilfælde vil jeg gerne have mig en spell, der giver omkring 62d6 damage i en 5 fods radius fra casteren. Det må være en 3. level spell, idet den har det samme damage potentiale som en fireball.

Does... Not... Work... That... Way!

Er jeg den eneste der kan se at det ikke kan regnes ud på den måde?

Faktum er at der som regel vil være et begrænset antal fjender, og at en snedig wizard nemt vil kunne placere sig, så han rammer en del af dem med sine 15d10. Samme wizard vil kunne ramme de samme eller ganske få flere fjender med usle 10d6.

Jeg er villig til at bibeholde Greater Fireburst som en level 5 spell, men i så fald er det med max 10d8 eller 15d6 damage.
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by Gezmo on Tue 11 Aug - 13:18

Det er altså den helt vilde logik, du benytter der, Kim. Jeg kan (ikke overraskende) tilslutte mig Nørregaards svar.

Du er nødt til at indse, at dam outputtet fra Greater Fireburst er enormt ift spell level. Jeg kan ikke umiddelbart komme på nogle spells der er bare i nærheden af den. Til gengæld kan jeg komme på en hel del der er pænt underlegne.

EDIT: Og her kan man vel godt bruge en replik, som jeg har citeret en gang før: "Arrghh my eyes! The goggles do nothing!" Mad Den sammenligning ville ikke give mange point til eksamen i faget Sammenligningslære...
Gezmo

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 13:22

Wordenskjold wrote:Ok, i det tilfælde vil jeg gerne have mig en spell, der giver omkring 62d6 damage i en 5 fods radius fra casteren. Det må være en 3. level spell, idet den har det samme damage potentiale som en fireball.

Does... Not... Work... That... Way!

Er jeg den eneste der kan se at det ikke kan regnes ud på den måde?

I 5 fods radius fra casteren, svarer til en 10 feet radius.. jeg ved ikke om det er det du mener eller hvor du vil hen med ovenstående kommentar...

Deruodver er det ren matematik der bruges til at beregne arealet der kan rammes og hvor mange fjender der kan stå i deres 5 x 5 feet square indenfor dette areal...

Wordenskjold wrote:Faktum er at der som regel vil være et begrænset antal fjender, og at en snedig wizard nemt vil kunne placere sig, så han rammer en del af dem med sine 15d10. Samme wizard vil kunne ramme de samme eller ganske få flere fjender med usle 10d6.

En snedig wizard vil ALTID kunne ramme mindst det samme antal og op til mange flere fjender indenfor et areal af 1257 square feet (fireball area) end indenfor et areal der svarer til 682 square feet (greater fireburst area).. Årsag "1257 square feet >> 682 square feet (ca. 85 % større)" - Dette bør ikke kræve at man har gennemført en civilingeniør uddannelse at se

Så kan man diskutere hvornår den ene situation er lettere at anvende end den anden... men det vil da altid være en fordel at man kan fyre en fireball af, ind i en enemy camp på afstand .. eller bare ind i en kamp på afstand.. fremfor .. at man skal til at "snige sig ind i en camp" for at ramme fjenden.. Eller hvad ? Er det bare mig der mener at det er næmmere blot at slå sit damage roll, fremfor først at skulle kaste en invisibility og derefter nappe risikoen ved et til flere stealth-check for derefter at nå at kaste en fireburst og muligvis efterfølgende eksponere sig selv for en bunke gale fjender???

Wordenskjold wrote:Jeg er villig til at bibeholde Greater Fireburst som en level 5 spell, men i så fald er det med max 10d8 eller 15d6 damage.

Jeg er villig til at bibeholde Greater Fireburst som den er... og hvis man virkelig mener at den er for vild af en 5 lvl spell .. så lav den da til en 6 lvl istedet.. Jeg vil dog ikke udpege mig selv til dommeren af alting der mener at alt skal laves om...

Back to top Go down

Post by Gezmo on Tue 11 Aug - 14:05

Must... resist...fly fucking Kims post....

Puha det er svært at lade være, men da jeg er på arbejde bliver det kun kort.

superagurk wrote:I 5 fods radius fra casteren, svarer til en 10 feet radius.. jeg ved ikke om det er det du mener eller hvor du vil hen med ovenstående kommentar...
Det lyder måske mærkeligt, men jeg tror at fem fods radius fra caster betyder fem fods radius - og ikke 10. But that's beside the point. Nørregaards meget rigtige pointe er, at hvis du vil gøre det op i dam pr. areal (og derigennem dam output til et teoretisk antal modstandere) fordrejer du fuldstændig meningen med en spell. Du siger jo faktisk at hvis man så har en spell der kun rammer en person, skal denne spell give urealistisk meget skade for at kunne sammenlignes med en AoE spell. Det er det Nørregaard forsøger at forklare.

superagurk wrote:Deruodver er det ren matematik der bruges til at beregne arealet der kan rammes og hvor mange fjender der kan stå i deres 5 x 5 feet square indenfor dette areal...
Jo, men hvad er det lige du vil bruge det til, jvf. ovenstående kommentar? Du bruger det bare til at fordreje hele billedet.

superagurk wrote:
Wordenskjold wrote:Jeg er villig til at bibeholde Greater Fireburst som en level 5 spell, men i så fald er det med max 10d8 eller 15d6 damage.

Jeg er villig til at bibeholde Greater Fireburst som den er... og hvis man virkelig mener at den er for vild af en 5 lvl spell .. så lav den da til en 6 lvl istedet.. Jeg vil dog ikke udpege mig selv til dommeren af alting der mener at alt skal laves om...
Nååh føler man sig lidt trådt over tæerne? Der er ingen der mener at alt skal laves om, men nogle der - på en logisk og fornuftig måde - argumenterer for at enkelte aspekter bør ændres for at balancere spillet bedre.
Gezmo

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 14:41

Hehe ... dejligt med lidt bitching ..

Piv... Fireburst's area er beregnet som en afstand beregnet i en radius centreret på casteren (ellers husker jeg forkert og har anvendt den forkert).. Men hvis de regnes som centreret fra casteren, så vil 5 feet radius kun svare til at ramme casteren selv (og "kanten af tilstødende felter").. mens den skal have 7,5 feet (dvs 10 feet) radius for at ramme de tilstødende felter ordenligt... derfor denne forvirring med 5 feet fra caster..

Derudover så forsøger jeg ikke at fordreje noget.. hvis man snakker om AoE spells, så er det da yderst relevant at medtage følgende:
1 - Areal (hænger sammen med antallet af muligt du kan skade)
2 - Potentiel damage til hver enkelt
3 - anvendelsesmuligheder / range etc.. (skal du stå ansigt til ansigt med fjenderne for at bruge den, eller kan du stå på et tårn 70 meter derfra?)

I bitcher over punkt 2... 10d6 imod 15d10 af en 15 lvl caster... jaja der er da en forskel... sådan er det ja... enig.. enig.. .. enig.. men om forskellen er urimelig. .. ? en maximized fireball.. hvad caster lvl har den?? og det er vel ok at deale 60 sikre fremfor 15D10 (snit ca. 82,5 dam)... men ja... kan godt se at fireburst har et større potentielt dam output til den enkelte fjende der bliver ramt.. men det er jo heller ikke alt hvad der skal tages hensyn til, når en spell vurderes ...

Mine argumenter for at retfærdiggøre at den har et større dam output ligger i punkt 1 og 3...? er i med så langt???

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Tue 11 Aug - 14:46

Jeg skal lige ha' fri fra arbejde, så skal jeg nok fortsætte debatten...
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 14:54

Wordenskjold wrote:Jeg skal lige ha' fri fra arbejde, så skal jeg nok fortsætte debatten...

hehe dajligt.. det kaldes en maximized bitching

Back to top Go down

Post by Gezmo on Tue 11 Aug - 14:56

Jeg må nok også hellere foregive at arbejde et par timer nu. Så resten af diskussionen må vente.

*To be continued*

Dum, dum, DUM, som Elan ville sige Smile
Gezmo

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Tue 11 Aug - 16:00

superagurk wrote:
I 5 fods radius fra casteren, svarer til en 10 feet radius.. jeg ved ikke om det er det du mener eller hvor du vil hen med ovenstående kommentar...

Deruodver er det ren matematik der bruges til at beregne arealet der kan rammes og hvor mange fjender der kan stå i deres 5 x 5 feet square indenfor dette areal...

Ja, det er flot!
5' fra casteren betyder at en spell påvirker 8 felter udenom casteren. 500/8 =62,5

Du lægger alt for meget vægt på hvor stort området er. Du glemmer, at dette er en AoE spell, hvor casteren kan påvirke fjender hele vejen rundt om sig selv uden selv at blive ramt. At effekten så har en radius på 5' mindre gør altså ikke så stor forskel. Du vil gerne se det som en offensiv spell, som casteren har memorized til at løbe ind og blaste fjender med. Det er ikke det, der er tiltænkt. Det skal ses som en spell, som kan bruges når casteren har dummet sig og er omringet af fjender.

Den relativt lille blast radius, ville nogen se som en fordel, så man ikke nødvendigvis behøver nakke sine allierede.
superagurk wrote:
Årsag "1257 square feet >> 682 square feet (ca. 85 % større)" - Dette bør ikke kræve at man har gennemført en civilingeniør uddannelse at se

Nu bliver vi personlige, hva?
superagurk wrote:
Så kan man diskutere hvornår den ene situation er lettere at anvende end den anden... men det vil da altid være en fordel at man kan fyre en fireball af, ind i en enemy camp på afstand .. eller bare ind i en kamp på afstand.. fremfor .. at man skal til at "snige sig ind i en camp" for at ramme fjenden.. Eller hvad ? Er det bare mig der mener at det er næmmere blot at slå sit damage roll, fremfor først at skulle kaste en invisibility og derefter nappe risikoen ved et til flere stealth-check for derefter at nå at kaste en fireburst og muligvis efterfølgende eksponere sig selv for en bunke gale fjender???

Igen - Det er en defensiv spell.

superagurk wrote:Jeg er villig til at bibeholde Greater Fireburst som den er... og hvis
man virkelig mener at den er for vild af en 5 lvl spell .. så lav den
da til en 6 lvl istedet..
For at afslutte en ellers så fantastisk debat, går jeg med til at bibeholde Fireburst og Greater Fireburst i deres oprindelige versioner. Er alle så glade?

superagurk wrote:Jeg vil dog ikke udpege mig selv til dommeren af alting der mener at alt skal laves om...
I don't even know what that means...
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 16:05

Wordenskjold wrote:
For at afslutte en ellers så fantastisk debat, går jeg med til at bibeholde Fireburst og Greater Fireburst i deres oprindelige versioner. Er alle så glade?

Jeg er!

- And i don't give a fuck about the rest of you geek

- Men bitching lovely!

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Tue 11 Aug - 16:13

Godt så. Det er vedtaget. Den oprindelige version kan ses på side 107 af Complete Arcane.

Ham, der skrev den ind i Spell Compendium havde vist fået lidt for meget Gl. Dansk til morgenmaden.
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by Gezmo on Tue 11 Aug - 16:15

Hmmm der må ligge noget bag. Hvordan kan det være at Kim skal have lov til at bitche sig til en usandsynligt overpowered spell - og endda ved at bruge nogle fuldstændig forrykte argumenter?

I am puzzled scratch

EDIT: Ahh derfor Smile
Gezmo

Back to top Go down

Post by Flejno on Tue 11 Aug - 16:16

maximized fireball er spell level 6 og giver 60 ... afhængigt af caster level vil en greater fireburst give mindst 11d10 ... og potentielt 15d10 .. generelt mere dam ...

empower = +2 spell level
maximize = +3 spell level
Flejno

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Tue 11 Aug - 16:17

Thanks for clearing that one up.
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 16:18

Wordenskjold wrote:Godt så. Det er vedtaget. Den oprindelige version kan ses på side 107 af Complete Arcane.

Ham, der skrev den ind i Spell Compendium havde vist fået lidt for meget Gl. Dansk til morgenmaden.

Hmm den havde jeg ikke lige ventet... men en ting er sikkert ... det er noget lort det du skriver der!..

INGEN kan få for meget Gl dansk til morgenmaden! !! fat det så!

og hvordan står den så i complete arcane??

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Tue 11 Aug - 16:25

Fireburst: 5' burst - 1d8 / level
Greater: 10' burst - 1d8 / level, max 15d8
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 16:29

Flejno wrote:maximized fireball er spell level 6 og giver 60 ... afhængigt af caster level vil en greater fireburst give mindst 11d10 ... og potentielt 15d10 .. generelt mere dam ...

empower = +2 spell level
maximize = +3 spell level

Hep hvad er det empower gør??

men nok om det.. Fireball kan anvendes mere offensivt og vil generelt være mere effektiv som en dam-dealing spell, fremfor Fireburst der jo er en defensiv spell, dvs en slags "last resor" som anvendes i pressede situationer, eller som anvendes af wizards der er "dåmme" nok til at kaste sig i melee..

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 16:31

Wordenskjold wrote:Fireburst: 5' burst - 1d8 / level
Greater: 10' burst - 1d8 / level, max 15d8

What? .. Burst't centreret på casteren? ... og er burst = radius?

Back to top Go down

Post by Flejno on Tue 11 Aug - 16:40

jeps dvs
FB = 8 felter ( 3x3 - caster felt )
GFB = ca 20 felter (5x5 - hjørner + caster felt )

empower = +50% on variable spell effects
Flejno

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 16:47

Der er lidt forskel på 10 fods radius og 25x25 fods kvadrat .. altså sådan arealmæssigt..

25x25 svarer nærmere til 15 fods radius end til 10 fods radius..

.. og 5 fods radius svare til ca. 9x9 fods kvadrat..

Back to top Go down

Post by Flejno on Tue 11 Aug - 17:33

i et combat grid vil det være nøjagtig som jeg beskrev det ... i en lidt mere løs fortolkning af terræn som vi til tider anvender er der alligevel så mange variable at det gør ondt og ikke værd at estimere ...
Flejno

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 17:37

ok.. og jeps..

Back to top Go down

Post by AskHL on Tue 11 Aug - 21:35

Jeg mener ikke, man kan sammenligne effektivitet særlig godt på baggrund af det påvirkede areal. Så ethvert resultat, der er proportionalt med det påvirkede areal ser jeg som ubrugeligt.

Lad os se på disintegrate (level 6) versus greater fireburst (level 5).

Disintegrate rammer én fjende, hvis man klarer et touch attack, mens greater fireburst rammer mindst én fjende med sikkerhed, forudsat at man vælger at kaste den når der rent faktisk er fjender i området.

I begge tilfælde kan målet klare et saving throw, i øvrigt af forskellig type, for at reducere skaden. Så:

Disintegrate rammer (måske) ét mål og forventes at give 7 skade/level (2d6 per level), eller 17.5 skade i tilfælde af at modstanderen klarer sit redningsslag

Greater fireburst rammer mindst ét mål med 5.5 skade/level (1d10 per level),
eller 2.75 skade/level hvis det går galt, hvilket er bedre end 17.5 hvis casteren har højere level end 6, hvilket nødvendigvis vil være tilfældet.

Så disintegrate er sværere at ramme med (touch attack samt save versus kun save) og rammer kun ét mål, men vil generelt give 27% mere skade når det går godt. Nogen vil måske indvende, at det er en betydelig kvalitet at kunne koncentrere skade mere, hvilket også er sandt, men nu er der også en level mellem de to formularer, plus det at fireburst rammer nemmere. Man kan yderligere indvende, at greater fireburst ikke fortsætter med at skalere, men der er alligevel ingen der gider fortsætte over level 15 (er der?), så det har i praksis ringe betydning.

Greater fireburst kan så ramme 2-3 fjender.

tl;dr: Jeg synes greater fireburst er temmelig sindssyg.
AskHL

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Class / Level:

Back to top Go down

Post by superagurk on Tue 11 Aug - 22:13

Sindsyg eller ej.. alle spells har hver deres formål og nogle synes mere sindsyge end andre..

Jeg fatter bare ikke at folk er så harme overfor Fireburst, hvis man skulle tage fat på en AoE spell de rer voldsom i forhold til alt der ligner, så er der vel ikke noget som den klassiske Fireball??

Jeg tror ikke jeg kan finde en spell der er mere effektiv til AoE, hvis man snakker om at en Wizards skal blaste aoe spell dam..

Men nok om det.. ... folk er vist kun interresseret i at bitche over fireburst spell'n i denne topic, så jeg bør vel oprette en seperat topic for alle andre spells og abilities der virker overpowered pale

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Tue 11 Aug - 22:37

superagurk wrote:Sindsyg eller ej.. alle spells har hver deres formål og nogle synes mere sindsyge end andre..

Jeg fatter bare ikke at folk er så harme overfor Fireburst, hvis man skulle tage fat på en AoE spell de rer voldsom i forhold til alt der ligner, så er der vel ikke noget som den klassiske Fireball??

Jeg tror ikke jeg kan finde en spell der er mere effektiv til AoE, hvis man snakker om at en Wizards skal blaste aoe spell dam..

Men nok om det.. ... folk er vist kun interresseret i at bitche over fireburst spell'n i denne topic, så jeg bør vel oprette en seperat topic for alle andre spells og abilities der virker overpowered pale

Alle har vist godkendt at fireburst bibeholdes i den oprindelige version. Ikke mindst dig. At der så lå en lille misforståelse om hvad den oprindelige version så var, det er jo en helt anden sag. Den spell, der er listed i Complete Arcane er den gældende.
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by Flejno on Tue 11 Aug - 23:12

til det vil jeg nævne at det ikke er den første inkonsekvens jeg har set med spells i forskellige bøger og så spell compendium ... men det går jo nok. FB/GFB som de er i CA virker fint for mig ... der er stor change for ikke at kunne kaste den med god effekt uden at få AoO i face.
Flejno

Back to top Go down

Post by Gezmo on Wed 12 Aug - 9:45

Hehe hvis der nogen der bitch'er i denne tråd, er det vist dig Kim. Jeg har sjældent set nogen komme med så langt-ude argumenter for noget.

Hvorfor er det egentlig at du føler dig personligt trådt over føderne når en ændring foreslås? Du er jo ikke den eneste der rammes af denne ændring, både Ask og Francker har jo også wizards (-agtige i hvert fald). Jeg synes det er underligt at du ikke kan kigge en lille smule objektivt på det og se hvor meget GFB fra Spell compendium er overpowered. Den er rigeligt god i Complete Arcane.
Gezmo

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Wed 12 Aug - 10:11

Gezmo wrote: Den er rigeligt god i Complete Arcane.

Ja tak!
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by superagurk on Wed 12 Aug - 10:23

Gezmo wrote:
Hehe hvis der nogen der bitch'er i denne tråd, er det vist dig Kim. Jeg har sjældent set nogen komme med så langt-ude argumenter for noget.

Hvorfor er det egentlig at du føler dig personligt trådt over føderne når en ændring foreslås? Du er jo ikke den eneste der rammes af denne ændring, både Ask og Francker har jo også wizards (-agtige i hvert fald). Jeg synes det er underligt at du ikke kan kigge en lille smule objektivt på det og se hvor meget GFB fra Spell compendium er overpowered. Den er rigeligt god i Complete Arcane.

Jeg bitcher fordi jeg kan... og jeg kommer ikke med nogle argumenter i det du quoter der ... Jeg bitcher bare ...

- og naturligvis føler jeg mig trådt på ... når den eneste dam spell min character anvender bliver angrebet.. objektivitet min bare røv!

Derudover så stortuder jeg over at folk begynder at modificere spells bare fordi de synes de er lidt vilde.. (se start af topic), specielt når de nu findes i to udgaver hvoraf den ene er vildere end den anden..

Jeg har desværre ikke complete arcane liggende.., men jeg synes at det er fair at man som udgangspunkt må nøjes med den svageste version af spell'n hvis der findes flere versioner af den samme....

- Findes der i så fald en anden fireball version i complete arcane What a Face ?

Back to top Go down

Post by Gezmo on Wed 12 Aug - 10:32

Jeg bitcher fordi jeg kan... og jeg kommer ikke med nogle argumenter i det du quoter der ... Jeg bitcher bare ...
Jeg ved godt at du ikke kom med nogle argumenter i det jeg citerede. Det var blot en konstatering af dit generelle argumentationsniveau i denne tråd Smile

Og godt at se at du ikke holder dig tilbage med tuderiet. Bare tud igennem!
Gezmo

Back to top Go down

Post by superagurk on Wed 12 Aug - 10:45

Gezmo wrote:

Jeg tænkte nok, at du var glad for ikke at være alene Very Happy

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Wed 12 Aug - 10:57

Hehe - nice one!
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by Gezmo on Wed 12 Aug - 10:58

superagurk wrote:
Gezmo wrote:

Jeg tænkte nok, at du var glad for ikke at være alene Very Happy
Præcis! Det er altid bedre at være to Wink
Gezmo

Back to top Go down

Post by Quang on Wed 12 Aug - 16:44

jeg har helt valgt at blande uden om denne diskution, men synes nu at den er meget sjov... Jeg giver forresten alle andre end Kim ret... Smile

Men jeg nu også konkludere noget andet ud fra denne tråd. Vores nørdegruppe består nu af følgende spillere:

Francker, Nølle, Ask, Piv, Tuderen, og Gorm.

Jeg synes ikke det er fair kun at kalde Kristoffer for Piv uden også at lave lidt sjov med Kimse... Smile
Quang

Character sheet
Name: Gorm
Class / Level:

Back to top Go down

Post by superagurk on Wed 12 Aug - 16:51

Det er bestemt ikke for sjov.. !! JEG HADER JER ALLESAMMEN...

Bortset fra Gorm.. han er sød... ...

Synes iøvrigt at vi skal indføre en ny regel når vi gamer..

Til hver en tid, så kan man bunde en nyåbnet bajer, for derved at give 1d6 i skade til alle fjender indenfor 30 feet radius.... Man kan maximize skaden ved at drikke elefanter eller porter

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Wed 12 Aug - 16:55

...Så skulle GM kunne gøre det samme, og give Xd6 dam til alle spillere, hvor X = antal spillere.
Maximize på Guld og Porter.

Nej, vent. Det behøver GM jo ikke øl til. Nevermind!
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by superagurk on Wed 12 Aug - 16:59

Wordenskjold wrote:...Så skulle GM kunne gøre det samme, og give Xd6 dam til alle spillere, hvor X = antal spillere.
Maximize på Guld og Porter.

Nej, vent. Det behøver GM jo ikke øl til. Nevermind!

øl eller ej.. med øl .. så ville GM kunne nå at dræbe hele partyet imens gorm tager sin tur ... (4 gange hvis han skal deale dam)

Back to top Go down

Post by Wordenskjold on Wed 12 Aug - 19:45

Det ville nok reducere tempoet lidt, når vi spillede.
Wordenskjold
Admin
Admin

Back to top Go down

Post by AskHL on Wed 12 Aug - 21:36

Ja, vi må hellere aftale at det skal være shots med whisky i stedet.
AskHL

Character sheet
Name: Ask Hjorth Larsen
Class / Level:

Back to top Go down

Post by Gezmo on Wed 12 Aug - 21:40

Quang wrote:jeg har helt valgt at blande uden om denne diskution, men synes nu at den er meget sjov... Jeg giver forresten alle andre end Kim ret... Smile

Men jeg nu også konkludere noget andet ud fra denne tråd. Vores nørdegruppe består nu af følgende spillere:

Francker, Nølle, Ask, Piv, Tuderen, og Gorm.

Jeg synes ikke det er fair kun at kalde Kristoffer for Piv uden også at lave lidt sjov med Kimse... Smile

Nej det er nu ikke helt rigtigt. Det ville være Francker, Nørregaard, Ask, Piv, Kælling og Tudeprinsesse.

Der er vist ingen andre der kan sige "jeg slår altid dårligt, det er simpelthen vildt!" som Tudeprinsessen
Gezmo

Back to top Go down

Post by superagurk on Thu 13 Aug - 0:08

Huh?.. du kan altså ikke både være piv og tudeprinsesse...

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics