Magic Items

View previous topic View next topic Go down

Magic Items

Post by Wordenskjold on Sat 9 Aug - 19:14

Magic item ændringer:
Jeg indfører en række ændringer for magic items i denne campaign. Det er alle ændringer, der
forhåbentlig vil forbedre og balancere spillet.

I denne kære verden forholder det sig således at magiske genstande, så som våben og
lignende ofte binder sig til brugerens sjæl, som det tager sin energi fra. En meget lang periode uden ejer, kan bevirke at en genstand langsomt men permanent mister sine egenskaber.

Dette bevirker at når en person har taget en genstand i brug kan han ikke uden videre give den bort til andre. Et item mister midlertidigt sine egenskaber relativt kort tid efter den forlader sin
retmæssige ejers hånd.

Hvis ejeren dør, kan genstanden tages i brug af en ny ejer, og det er den første person, der bruger genstanden, som bliver ejeren.

Der findes et ritual, der kan overføre ejerskabet af en magisk genstand fra en person til en anden, men det er dels dyrt, og dels tærer det på helbredet for begge involverede parter.

For at opsummere:

  • Visse magic items kan ikke sælges eller gives bort.
  • Kun stærke magiske genstande kan overleve lange perioder uden at have en ejer.
  • Scrolls, de fleste wands og potions er ikke bundne til en enkelt karakter.
Knowledge (Arcana) til at opdage / bestemme magiske egenskaber
Knowledge (Arcana) kan no bruges til at mærke magiske strømninger i en genstand lidt på samme måde som detect magic. Det kræver 1 minut med genstanden i hånden, for at det virker.
Knowledge (Arcana) DC: 10 + item CL

Detect Magic:

Det, at slå 'radaren' til hver eneste gang man har gennemført et encounter bliver lidt for kedeligt. Detect Magic
giver nu en bonus på +5 til et Spellcraft check for at bestemme om en
genstand er magisk. Hvis checket klaret med mere end 5 over DC kan
school of magic bestemmes.

Detect magic giver nu en +5 bonus til at bestemme en genstands egenskaber vha. appraise.


Last edited by Wordenskjold on Sun 10 Aug - 20:57; edited 4 times in total
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2343
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Magic Items

Post by superagurk on Sun 10 Aug - 12:38

Synes at der bør være en ekstra fordel ved detect magic... den bør med det samme kunne verificere om der er "magi" i nærheden.. indenfor 5m raius ell.lign.. Så kan det være det kræver et spellcraft check at adskille og præcisere den magiske energi...

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1906
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Magic Items

Post by Quang on Sun 10 Aug - 13:08

jeg kan godt lide din WoW inspirerede håndtering af magic items. Det vil bevirke at det ikke kan lade sig gøre at loote bag de andres ryg, så det går jeg ind for. Men jeg går ud fra, at der så vil være mere cash i det loot vi finder, så det ikke bliver som netop i Wow, hvor man kan vente meget lang tid på det rigtige drop, men istedet kan købe noget lækkert grej.
avatar
Quang
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1257
Join date : 2007-12-15
Age : 34

Character sheet
Name: Gorm
Age: 27
Class / Level:

Back to top Go down

Re: Magic Items

Post by Wordenskjold on Sun 10 Aug - 13:58

Lækkert grej --> mindre fokus på rollespil.

Hvis I finder noget, og er i stand til at bruge det, ja så skal I være glade, ellers er der masser af andre ting, I kan bruge.
avatar
Wordenskjold
Admin
Admin

Posts : 2343
Join date : 2007-12-15

Back to top Go down

Re: Magic Items

Post by superagurk on Sun 10 Aug - 14:47

Synes tiltag med magic items + mindre fokus på loot er godt.. Det bliver mere op til HM at uddele udstyr til karakterene.. Dvs, vi får måske i ringe grad mulighed for at opgradere vores udstyr... Tilgengæld kan man håbe/forvente at HM tillader lidt flere improviserede løsninger... Så som.. i modern... seneste session.. en svært blødende Buck ser sin allierede Duke blive flået i stykker af et kæmpe monster... Buck har på det tidspunkt ringe mulighed for at gå i nærkamp og tage slagene for duke, men forsøger et desparat og farligt move som kan give Duke og Buck det nødvendige overtag i kampen... Han sigter sin granate launcher mod bæstets hoved og råber " Duke få den til at bide ud efter dig!"

... Den slags kamphandlinger er ikke baseret på den egentlige G.E., men støtter sig op af den i form af attack roles mv. ... Det skal naturligvis ikke tage overhånd, men man kan forsøge/spørge HM om han vil tillade et forsøg.. og så kan man få lidt mere spas ud af kampene

_________________
FRYGT MINKOFF!!!
avatar
superagurk
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1906
Join date : 2007-12-16
Age : 35

http://www.giantitp.com/

Back to top Go down

Re: Magic Items

Post by Flejno on Sun 10 Aug - 16:36

Meget enig med kim-bassen.

Jeg er dog halvt sikker på at HM ikke mener spellcraft til identify ... men knowledge arcana ... men det kan han jo kigge på Smile


**God pointe, Flejno - Det er rettet**
avatar
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1198
Join date : 2007-12-16
Age : 34

Back to top Go down

Re: Magic Items

Post by Flejno on Mon 25 Aug - 4:50

Det med at detect magic kan bruges til fornemme magiske strømninger giver lidt problemer da den så i teorien kan bruges til at se usynlige folk osv ... men! Spells som fx er i effekt er jo et spellcraft ... så ved ikke helt hvilken funktion detect magic skulle have ... der er dækket rimelig godt ind ...
avatar
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1198
Join date : 2007-12-16
Age : 34

Back to top Go down

Re: Magic Items

Post by Flejno on Mon 25 Aug - 6:06

De endelige regler på dette område er lidt en blanding af de forskellige regelsæt krydret med lidt eget så.

Knowledge ( arcana ) for at se om objektet er magisk - 1 min fokus. Option for at kaste en detect magic og få +5 til chekket. 10+CL for at bestemme om det er magisk - 15+CL for at bestemme school.

Appraise for at bestemme en magisk genstands egenskaber og command words - min 1 min fokus. Option for at kaste identify og få en +5 eller +10 bonus på check. 15+CL for succes.

Disse muligheder kan kun udføres 1 gang om dagen pr spiller på et givet objekt og der kan ikke tages 10 på disse checks.

Er dette korrekt eller ? Synes selv den er lidt speget at få +5 for detect magic på appraise.
avatar
Flejno
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!
Lvl 25 Archmage Supah Epic Playa!

Posts : 1198
Join date : 2007-12-16
Age : 34

Back to top Go down

Re: Magic Items

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum